tisdag 13 maj 2008

jag känner mig...

Jag känner mig rik, duktig, huvudvärkig, ryggstel, uppskattad, kär samt lat. Inte nödvändigtvis i den ordningen.

Rik för att jag just gick till bokhandeln och sålde mera böcker; fick femtiosju dollar cash i handen. Rik också för att jag är en såndär finlandssvensk som får pengar från sånadär finlandssvenska fonder och följaktligen får femhundra euro av Svenska studiefonden.

Duktig för att jag ofta känner mig duktig när jag gjort minsta lilla ärende, och nu har jag ju just både gått till internationella kontoret och fått ett väldigt flott papper (eh) där det står att jag har attendat det här universitetet och samtidigt klargjort att jag inte behöver anstränga mig alls för att få några intyg; de skickar dem direkt till Vasa; och för att jag som sagt sålt mera böcker och samtidigit köpt en 'blue book' till nästa tent (vad det nu ska vara bra för vet jag inte, men det är sen en annan sak). Sen har jag faktiskt också skrivit tent idag och studerat ganska flitigt en stund och spelat igenom mitt pianoprogram tre gånger.

Huvudvärkig för att jag har huvudvärk.

Ryggstel för att min rygg är stel. Därav troligen ovanstående påstående. Ryggstelheten tror jag beror på en kombination av de utmärkta sängarna här, mitt ihärdiga pluggande/ datorskärmstittande, samt att jag faktiskt tränade i går. Där ser ni, motion för bara ont med sig.

Uppskattad för att jag blev inbjuden till en "Goodbye party for the coolest Fin we know"-picnic imorgon. Nu säger det ju sådär lagom mycket att jag är den coolaste finländare de känner i och med att jag också är den enda. Men ändå. Uppskattad känner jag mig all the same.

Kär är jag i de finaste skorna i hela världen, och de är mina alldeles egna och det är ju så underbart så du kan inte tro. [ha]

Lat för att jag de facto sitter och bloggar istället för att läsa om the myths of Crete. Här vill jag bara citera Tristan Tzara och säga I am writing because it is as natural as pissing as being sick.

3 kommentarer:

Anonym sa...

uuh, jag fick också 5huntti från studiefonden... blev lite extra glad då de antog att jag var en "framgångsrik svenskspråkig studerande" utan att ha sett mitt studieutdrag ;)vi kanske kan åka till merkurius nu?

Anonym sa...

btw, jag sku verkligen behöva ha dej hemma under ESC, jag har inte sett nåt annat bidrag än sveriges och irlands!! tror att du är mer insatt än mig även om du bott på andra sidan atlanten ... om du inte fanns skulle jag säkert ALDRIG fått uppleva alla vackra låtar som typ ja-a... alla?!

delpheena sa...

haha. det e väl klart att du e framgångsrik, du e ju du :P eller åtminstone till schweden å titta på lasse? ...eller typ dublin, det sku va sådär lagom bohemiskt, tycker jag.
men hööduveittduva. int ens finland? jag har tittat på inför-programmen som sänts hittills och kan ju bara konstatera att jag int e så värst imponerad av låtarna hittills. ingen solklar favorit i alla fall... förutom thomas lundin... jag tyckte det var ganska roligt att av de fem människorna i tyckarpanelen lät de honom, den enda icke-svensken, presentera sverige. wuuhuu!