torsdag 8 maj 2008

dagens strapatser.

Idag har jag betalat ändringsavgift för min flygresa med Kiras kort, så nu är det alldeles säkert att jag i alla fall lämnar landet den tjugoandra. När jag anländer till finlandet kan man ju aldrig vara riktigt säker på.

Jag hade tänkt skicka ett paket med några skrymmande prylar för att i alla fall lite minska på mängden grejer jag behöver tynga in i resväskan, men backade när jag hörde att det skulle kosta fyrtio dollar. Till följd av det har jag researchat hur mycket det skulle kosta extra att ta en tredje väska på planen, men jag hittade inte riktigt några svar. Om någon har en åsikt om det hela får ni gärna dela med er. Jag har inte provpackat, så eventuellt kan det ju gå riktigt bra, men det känns som att jag har en hel del grejer och ganska små väskor. En variant skulle ju vara att köpa en ny, större väska. Fast då vet jag inte riktigt vad jag skulle göra med den väska som blir över. En positiv grej jag i alla fall upptäckte är att britterna har tagit sitt förnuft till fånga och skippat ett-handbagage-regeln, så nu borde jag kunna ta både datorväskan plus en annan väska som handbagage, vilket ju i alla fall hjälper lite.

Idag har jag också haft min sista fiction writing-lektion, vilken innefattade kursutvärdering, inlämning av sista portfolion med tillhörande självanalys av vad jag lärt mig under kursen, workshop av Jessicas story samt awards. Folk hade engagerat sig och gjort diplom och grejer (jag hittade på mina medan jag åt frukost i morse) och hade en hel del roliga saker att säga om varandra. Förra terminen fick jag en hel del awards gällande min klädsel; den här gången fokuserade de flesta på min finlandshistoria, och om jag inte försöker få den publicerad är jag dum i huvudet. Allegedly. Min favoritaward var "International Mystery Woman" för det låter som att jag är en superhjälte. Och det är ju trevligt.

Slutligen har jag också sålt tillbaka en hel hop böcker till bokhandeln. De flesta av böckerna var såna som antingen inte ska användas nästa år eller såna som troligen ska användas, men vars lärare inte har lagt in en beställning på dem ännu, vilket ger ett mycket lägre pris, men jag gick ändå ut från bokhandeln med sjuttiosju dollar i fickan. Jag har dessutom åtminstone tre böcker kvar att sälja, som alla är tjocka luntor som torde användas nästa år. Så det är ju inte helt fel.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är dyrt med extra väskor. Googlade medan jag talade i telefon och hittade att det på BA kostar £60-75. Vilket väl blir ungefär det dubbla i dollar... http://www.britishairways.com/travel/bagunacc/public/en_us