lördag 31 maj 2008

men sånt händer (speciellt när man...).

Igår åt jag rökt sik, nypäärona, knäckebröd och blåbärspaj. Sen var jag på kaffe med finaste flickan i världen och åt lösglass på en brygga vid ett hav.

Jag är hemma.

Dessutom beslöt jag i morse med anledning av kommentaren "på morgon är väl enda gången jag kan dricka kaffe nuförtiden" att nu är det slut på jetlaggandet, nu är jag en normal människa igen. Hur väl det fungerar i praktiken är sen en annan sak, men nu får det vara nog med pjasandet.

I dagarna två har jag försökt sälja juveler, trots att jag egentligen skulle börja först på måndag. Men sånt händer (speciellt när folk säger upp sig utan att nån ersättare anställs). Jag har fått konstatera att jag inte kan nån finska; igår tänkte jag nästan fråga en kund "haluatko sileät sormet?". Men sånt händer (speciellt när man spenderar ett år i USA och inte kunde speciellt mycket finska till att börja med).

I dag ska jag randomly gå och kika på studentdimissionen för att besökande småkusin med fästmö (från Israel/Frankrike/ Armenien) kunde tänkas tycka att det är intressant; och sen ska jag nog inte gå på studentkalas fastän jag i princip kunde gå på tre. Men sånt händer (speciellt när man blir inbjuden med orsaken att frun har beställt för mycket tårta).

Inga kommentarer: