måndag 12 maj 2008

en blandning tankar.

Nu är det nästan finals week, med allt vad det innebär av intensive quiethours och människor som försvinner, en efter en. Jag och John var och såg Iron Man igår och satt sen i hans rum och såg tillbaka på våra liv... Nå, kanske nu int rikit, men Joe hade tagit hem alla sina grejer, och John hade packat de flesta av sina grejer i bilen så det var alldeles tomt och nästan inte råddigt alls och det var så märkligt. Och det har varit mycket tommare denhär terminen, vi har inte spenderat alls lika mycket tid där som under hösten, då man kunde vara ganska säker på att hitta 3-20 personer där vilken tid på dygnet man än råkade titta förbi, men ändå; det där rummet är legendariskt, där har jag träffat merparten av mina vänner, utan det rummet skulle min tillvaro se mycket annorlunda ut.

Nåja. Apropå Iron Man känner jag absolut att jag behöver gå och se Prince Caspian innan jag far hem. Här har den premiär på torsdag; hemma andra juli, tydligen. Såna fasoner. Mer Narnia åt folket, tycker jag. Det enda som är lite synd är ju att Tumnus inte är med, James McAvoy var ju det bästa med förra filmen... Nåja. Här bryr vi inte alls oss bara om yta, vi går på djupet. Iron Man var för övrigt helt bra, men det var lite lustigt att sitta och titta på reklamen innan, för Hulken och Batman och kanske ännu nån till. Vadå trend? Nåja. Hulken bryr jag mig inte speciellt mycket om (Edward Norton är dock säkert värd att gå och se den för), men jag ser fram emot Batman. Vi tänkte nästan stjäla film på vägen ut från bion, för de hade staplat en hel hop med film just vid utgången, vilket ju verkat helt korkat, de lär ju inte vara helt billiga. Vi tänkte att man kunde kanske tapetsera ett rum med dem, det skulle vara stencoolt. Sen tänkte jag också att det vore ju ett bra avslut på min vistelse här, jag har tänkt att jag borde göra nåt kriminellt innan jag far, så jag har en orsak att fly landet, men jag hade inte riktigt kommit på nån bra idé förrän nu. Så eventuellt, folks.

Slutligen, jag har inte följt med ishockey-VM alls nu, men jag tänkte att jag kanske borde se dagens match. Men det var ju lättare sagt än gjort. Och det var ju trevligt att Finland vann för all del, men det skulle vara så mycket trevligare om någon amerikan faktiskt brydde sig det allra minsta. Men man kan ju inte få allt här i världen.

Inga kommentarer: