torsdag 22 maj 2008

live from kci.

Tredje punkten på gårdagens checklista klarades av (!!) och runt halv fem i morse tog jag mig sakteliga till universitetet med två kappsäckar, en datorryggsäck samt en handväska modell större. Jag hatar att resa med mycket bagage, men å andra sidan är det ett år av mitt liv, right there, så vad kan man göra egentligen. Jag har i alla fall checkat in kappsäckarna, så nu är det lite mindre att se efter. Nån sade att American Airlines har börjat med en jätterolig policy att de tar betalt för varje incheckad väska (15$ för första väskan, 25$ för andra), men antingen har de inte börjat än eller så gäller det bara inhemska flyg, för betala tvingades jag inte göra, varken för övervikt eller för bagage, så det är ju trevligt. Nu har jag just sagt ajöss till John som åkte med ett flyg runt en timme efter Kelsey (konstig skolresa detdär), och ser fram emot runt sju timmar av tidsfördriveri i min ensamhet. Hurra hejhopp. Det finns ju - bevisligen - internet här i alla fall, om ock inte det snabbaste jag nånsin har upplevt, så jag torde kunna döda två timmar med euroviisut... om fyra timmar. Innan dess ska jag nog hitta nån mat (konstaterade att det är typ det enda som finns här) samt försöka sova lite; det blev inte speciellt mycket sömn i natt. Jag lär nog återkomma med diverse flum om jag inte hittar på något bättre att göra.

P.S. Om någon undrade, så lämnade en punkt på gårdagens checklista ogjord. Lustigt detdär, hur någon inte vill säga hejdå för att vi ju nog ses igen, och sen totalt ignorerar varje försök till kontakt för att få till stånd ett 'igen'. Men. Sånt händer. D.S.

Inga kommentarer: