lördag 3 maj 2008

tornado! nästan.

En av de få saker som kunde göra en dag som gårdagen bättre är en tornado. Vi lyckades inte riktigt, men det var tornadovarning och blåste och regnade och åskade alldeles hujsigt (tornadolarmet lär ha gått tre gånger i Olathe, för övrigt). Det låter lite paradoxalt kanske, men det är något väldigt tryggt och lugnande med ett ordentligt åskväder utanför. Jag sover som en liten bebis. Vilket i sig är ett ganska paradoxalt uttryck, eftersom bebisar vaknar hela tiden för att de har en sån väldig lust att skrika. Men inget sånt, alltså.

Nu har jag lämnat in vad jag tror är sista uppsatsen för året (den sista vid ESU för evigt?!). Jag prokrastinerade inte alls, jag hade drygt en och en halv timme kvar till deadline när jag lämnade in den strax efter tre. Det är den bästa uppsats jag nånsin skrivit, och den handlar precis om det som uppgiften gällde. Ungefär. Vet ni, jag kanske tar J på orden och blir glasblåsare i stället.

Nu är det helg, trallala. Det blir nog bra, ska ni se.

Inga kommentarer: