fredag 3 februari 2006

blä.

Solen skiner, jag har betalt hyra&nätavgift såhär lite för tidigt, jag ser fram emot en helg i sångens tecken, jag har inga skolarbeten som ska in inom den närmsta framtiden, jag har hem och hus och mat och familj och allt detdär, och jag är bara blä.
Gick en sväng genom den svenska klädbutiken som utnyttjar barnarbetare på väg hem från banken*, och jag blev nästan rädd för alla dessa människor. Samtidigt gick jag och hade dåligt samvete över att jag aldrig ringer och föreslår en kaffe, och blev fullständigt övertygad (helt utan anledning) om att en person har sagt upp bekantskapen med mig. Jag tror allvarligt att jag har någon slags socialfobi.

Muntra upp mig, snälla. Speciellt om du råkar vara Mr Darcy.

* Ja. Jag betalar mina räkningar i en bank. Har ni hört något så redaktionärt? Men, som jag på grund av rädsla för att hon skulle tycka att jag var uppkäftig inte sade åt gamla söta tanten i butiken förra veckan när hon sa till mig att priset på skinka har gått upp: "Det var bättre förr."

Inga kommentarer: