lördag 25 februari 2006

ESC Sverige, kval 2.

Nej, nu går skam på torra land.
Det var bättre förr.
Dagens ungdom...
Det går bara utför.
Tiden är ur led.
Schlagerfestivalen is going down the drain.

Och sånt där.

Jag trodde aldrig att jag skulle få se ett år då startfältet i Finlands ESC-uttagningar överglänste Sveriges, men det är inte utan att man får börja fråga sig hur det står till i år egentligen.

Kikki Danielsson såg ut som en fågelskrämma, men hade nog den bästa låten. Det där är en fras som torde säga en del om hur landet ligger. Schlager så det förslår i alla fall. Och det är ju det schlagrar ska göra - slå. Inte för att jag kan tyska*, men så mycket har jag ändå förstått.
Velvet borde ju kunna sjunga, men hon visade tyvärr inte prov på sina talanger ikväll. Om man inte räknar genomskinlig klänning som talang, förstås.
Niclas Wahlgren hade en tråklåt. Fast om det hade varit hans bror som framfört den hade jag nog gillat den ändå.
Östen med resten var ju lite sådär småcharmiga första gången de var med. Nu var det femtielfte gången, och det var dessutom inte samma band. What?
Och vadan all denna latino? Och Tarzan? Elefanter??

Tacka vet jag Frederik.

* Förutom Mansmal stehen Elche morgens für dem Küchenfenster då. Med reservation för stavning.

Inga kommentarer: