tisdag 28 februari 2006

omoraliskt lärarbarn på rymmen hemifrån.

Idag har jag nog nästan slått (sic!) rekord i att vara borta hemifrån länge utan någon större orsak. Så i stället för att sitta hemma som ett moraliskt lärarbarn och läsa tio kapitel i Jane Eyre* har jag värmt tårna på Radbandstöntens (radbandet gjorde faktiskt en kortvarig, men ack så bejublad, comeback ikväll) batteri, ätit en fastlagsbulle som hade nästan världens bästa mandelmassa (fast bara en - i motsats till vissa andra småflickor), blivit fotograferad till tidernas fulaste bild, konstaterat att Snusktomtens behag sitter kvar, betalat mycket för mat, tittat på America's Sex Top Model (så heter det väl?) samt blivit mest lik Pippi i ett Pippitest (helt utan ljug, fast även om jag skulle ha ljugit så spelar det ingen roll, för i Burma ljuger alla hela tiden).

Så att.

* Till följd av bristen på läsning därav funderar jag även smått på att framhärda i min omoraliska lärarbarnhet en dag till och helt enkelt strunta i att gå på föreläsning i morgon. Men det är allt rätt åt Herr Fascistfonetiker, som i morse tvingade mej att bulta på dörren till föreläsningssalen tre gånger innan han slutligen öppnade med orden "Just go home instead." Till saken hör att personerna som kom efter mig släpptes in utan knussel redan vid första knackningen. Hmpf. Han borde skjutas. Eller ännu värre, han borde dödas.

Inga kommentarer: