torsdag 2 februari 2006

pride & prejudice.

Idag har jag gjort ett sånt där dårflinsköp, nämligen BBC-versionen av Pride and Prejudice på DVD. Jag hann redan börja planera att ha en hel P&P-temadag, och gå och titta på den nya långfilmsversionen med Keira Knightley som Elizabeth Bennet ikväll, men upptäckte att den inte går på bio här längre. Nåja. Jag har ju fem timmar och tjugo minuters underbar Jane Austen-underhållning ändå, så jag lär väl klara mig kanske. Dessutom började det snöa nu, så jag kan inte gå ut heller, som jag hade tänkt. Ack, så otur.

(om någon undrade så är Crispin Bonham-Carter som spelar Mr Bingley kusin med Helena Bonham-Carter. Jo. Jag undrade, så att. Jag ställer mig ofta frågan hur besserwissrar överlevde innan Internet fanns.)

(sen vill jag också påpeka att David Bamber som spelar Mr Collins i BBC-versionen har en slående likhet med Timothy Spalls Peter Pettigrew.)

(nu ska jag nog sluta skriva innan jag länkar ännu mer)

1 kommentar:

enSam sa...

Nominerad av mig till ett av världshistoriens länk-tätaste post. =)