söndag 5 februari 2006

körhelg.

Jag har spenderat helgen med att sjunga halsen ur led mitt ute i skogen. Det var trevligt.

Utdrag för mitt eget höga nöjes skull:
"Var sov ni?" "Vi sov på Alskathemmet." "Aj, så ni sov inte alls här?" "..."
"Glad allahjärtansdag!" "Glad Runebergsdag, ju" "Okej, glad Runebergsdag! Och så Snellman... jag menar Topelius"
"Innehåller det här koffein?"
Jakten på 'uppenbarelse' satte sin prägel på lördagskvällen. Vi dansade Bootleg. Jag läste en högeligen intressant, lärorik och (framför allt) underhållande bok vid namn Hur man uppför sig korrekt (1953), författad av E.Tikett *. Iprenmanshår gör mig helt sinnesrubbad. Uppträdde i Krombi (jo, det var församlingshemmet) med sju sånger, kunde väl tre när jag for dit. Intervjustund med Roomie. Och kallt, kallt, kallt.

* Till exempel bör du som dam inte följa med en herreman du träffat på tåget till restaurangvagnen. Däremot är det okej att i kupén mottaga en apelsin eller någon sötsak.

Inga kommentarer: