fredag 3 februari 2006

sov du lilla riki sorsa.

Jag vaknade klockan två i natt med ett ryck, och var helt övertygad om att jag måste stiga upp. Efter att ha konstaterat att så ändå inte var fallet, somnade jag igen och vaknade på nytt ungefär en timme efteråt och var lika övertygad om att jag måste stiga upp.
Jag upprepade samma scenario tre gånger till eller så, och just när jag hade vant mig vid att jag alltid bara tror att jag måste stiga upp men inte måste, ringde klockan och jag måste stiga upp på riktigt. Vilken tajming.

Först var det en Finsk Tant som uppträdde i Euroviisut (jo, hon var finsk med versal), just sjöng en helt okej teini-looking tös som hade lite för svag röst i refrängen, och nu uppträder gruppen vars namn snarast låter som ett preventivmedel, och ser ut som ett dragshow-spektakel, nämligen Safe Six. Ja, och nu kommer Riki Sorsa och sätter vispgrädde på schlagertårtan med Reggae OK. Det finns inget som går upp mot lite finsk schlager en vinterkväll...

7 kommentarer:

enSam sa...

Jo, jag vet vad som överträffar lite finsk schlager en vinterkväll:
En finsk vinterkväll utan schlager. :P

enSam sa...

En sån här borde du köpa
http://www.blocket.se/vi/7244688.htm?ca=10_s

delpheena sa...

varför det?

enSam sa...

Du som hade ett berg av disk förut. Tänk så hastigt du skulle diska ett berg av disk med den.

delpheena sa...

äsch, att diska är inget större problem. då skulle jag hellre skaffa mej en matlagningsmaskin.

enSam sa...

Som mat-Tina eller Aspegren som står mitt i maten?

delpheena sa...

ja, till exempel.