onsdag 25 januari 2006

flinande dåre.

Jag vet inte om det är någon slags motreaktion som följer på årets sorligaste dag, men jag har gått omkring och lett hela dagen som någon flinande dåre. Orsak okänd. Vanliga orsaker till att gå omkring och dårflina är ju annars solsken*, nya inköp** samt fjortisförälskelse***, och ingendera av dem kan jag hitta minsta spår av i mitt blodomlopp. Dessutom har jag stekt köttbullar.
Det är nog tur att jag ska på allergitest imorgon, kanske är det något i vattnet?

* Idag har vi lärt oss om olika kulturers grundvärderingar. Amerikaner, till exempel, värdesätter sådant som demokrati och framgång. Araber värderar heder och gästvänlighet. Till de finländska grundvärderingarna hör ärlighet, individualism och... [trumvirvel] Pessimism! Ändock, har ni märkt att man genom att betrakta människorna i sin omgivning kan se vad det är för väder (och nu menar jag inte att folk ser ut som Snödrottningen eller Jukka Tiusanen)? Det låter som en kliché, men nästan alla har närmare till ett leende när solen skiner. Begrunda och iaktta.

** Vem har sagt att pengar inte kan göra dig lycklig?

*** Det känns nästan lite tragiskt, men jag kan inte ens hitta på någon jag kunde tänkas bli fjortisförälskad i. Förutom möjligen totalhotta italienaren från Intercultural Communication då. Vad lära vi oss härav? Naturen har utrustat mej med alla möjligheter att fokusera på skolarbete. Fast först måste jag nog måla frihetsgudinnetavlan. Och så kom ju Fab 5 (vadå crybaby?). Och så borde jag nog diska också. Och snart kommer ju Svenska Dialektmysterier! Och...

Inga kommentarer: