onsdag 11 januari 2006

besök hos tant doktor

Idag steg jag igen upp anskrämligt tidigt, trots att dagens föreläsning börjar först 16.15. Orsaken var ett sista försök att tackla den 1½-åriga förkylningen, för att sen kunna ge upp och konstatera att jag är kroniskt sjuk och börjar mitt pensionärsliv med att diskutera alla dessa krämpor jag har redan i tjugoårsåldern.

Inte för att jag förstår varför jag skulle ha magkatarr eller vad det nu var hon föreslog, men tant Doktor var i alla fall mycket snällare än farbror Åbodoktor som bemötte mitt "jag har varit förkyld i ett år" med "nej, det har du inte".

Det var således med välbehag och tillförsikt som jag sedan begav mig ut i regnslasket och tog en sväng via rean. För om jag nu ska bli frisk i alla fall så är det ju bäst att ha kläder.

4 kommentarer:

enSam sa...

Var det inte Rean man skulle hålla sig undan? ;)

delpheena sa...

jamen. det var ju Bokrean. och den börjar först imorgon.

enSam sa...

Rea som rea tänkte jag

delpheena sa...

Äsch, underkläder kan jag nog hålla mig ifrån att köpa allt för mycket av. Det är rätt tråkigt att shoppa sånt.