torsdag 26 januari 2006

klichéartat bullshit.

Hej bullen, jag har ett problem. Så fort jag skriver en inledning eller avslutning hemfaller jag till klichéartat bullshit. Det här har jag åstadkommit idag:

"Hem från festen skildrar något som kallas en 'god död'. Många människor känner kanske på samma sätt som Mazzarellas far att döden är en hök som cirklar över huvudet och bara väntar på att få slå sina klor i en. I moderns tappning väntar fågeln i stället snällt nere på marken på att man ska klättra upp på ryggen, innan den lyfter och sakta seglar genom luften. Inte så att den befriar en från ett uselt liv på marken, det bara är ett naturligt steg i utvecklingen. Alla föds vi med vingar, men alla lär sig inte flyga innan det är för sent."

Hjälp mig, innan jag trillar av dendär freaking höken och slår ihjäl mig och alla mina ambitioner.
Tack på förhand,
mvh Emma.

PS. Som vanligt är det inte flickan på bilden som har skrivit brevet.

Inga kommentarer: