måndag 16 januari 2006

ett adjö till tolkningen

Den erfarenhet jag har fått av att sommarjobba i tre somrar har fått mig att tro att man genom uteslutningsmetoden förr eller senare kan komma fram till vad man borde bli. På detta sätt har jag utrönat att jag vill ha ett arbete som utspelar sig på dagtid och där det finns en toalett. Yrken som glassförsäljare, postiljon, nattvakt, plogbilsförare samt mänsklig staty är således uteslutna.

Nu kan jag även utesluta tolkyrket. Idag har vi diskuterat egenskaper och kunskaper som en tolk ska ha på Grundkurs i tolkning. Det började helt bra, jag tycker nog att jag kan arbeta i grupp, är språkligt sinnad samt har vad som kallades 'intellektuell nyfikenhet' (vilket jag tolkade som att man vill veta allt, vill kunna allt och helst vara bäst på allt. Jag vet inte om det var exakt det som menades.).

Men sen barkade det av.
Bra minne.
Utåtriktad, social.
Bra fysik.
Låter precis som jag, eller hur?

2 kommentarer:

enSam sa...

Varför ska man ha bra fysik?

delpheena sa...

För att man måste stå en hel del och om det är några kungligheter som ska gå en kilometer genom stan måste man orka gå bredvid dendär kilometern och så... :D