torsdag 12 januari 2006

duktig flicka?

Till imorgon borde jag egentligen ha översatt en text som kryllar av uttryck i stil med gastro-oesophageal reflux. Och jag var starkt på gång också, gick till Tritonia (vetenskapsbiblioteket) och skulle söka efter något slags läkarordbok som lär ska finnas där någonstans. Fast sen skulle jag logga in på datorn där för att söka var den kunde tänkas finnas, men eftersom jag inte har varit på skolans datorer sen jag skaffade internet hit hem ungefär, så hade jag ju förstås glömt lösenordet och lyckades blockera hela mitt användarkonto så jag måste gå till ADB-helpdesken istället och be dem reda upp det hela. Normalt skulle det väl inte spela nån större roll (i längden, förstås, men det vore inget akut), men då var det ju denhär lilla PowerPoint-övningen som jag huxflux hamnade att anmäla mig till idag. Så det blev inget av med översättningen. Men jag fick i alla fall mot förmodan tag på fonetikboken på nattlån, så nu har jag skrivit en del av hemtenten (vad vi skulle ha boken till förstår jag då rakt inte, där stod ungefär två rader om assimilation, men det kanske också är en del av VY-personalens nya motto [se föregående inlägg] eller nåt).
Så om jag bara städar lägenheten, packar, motionerar (fast jag har faktiskt traskat tre varv av och an till skolan idag - det betyder 1½ h!) samt skriver om skildringen av döden i Merete Mazzarellas Hem från festen kan jag nog känna mig som en duktig flicka ändå.

(dethär inlägget hamnar absolut på min top 10-lista över intressantaste blogginlägg någonsin.)

2 kommentarer:

enSam sa...

Du borde kanske koncentrera dig på att sätta ihop godis påsar med ett mariekex och en mandarin i tills imorgon istället. ;)

delpheena sa...

kan man kalla det en godispåse om det inte ens finns godis där?