onsdag 4 januari 2006

tandläkarbesök & yrken.

Idag låg jag vågrät i en stol och tittade upp i en bländande lampa medan tre händer stoppade grejer i min mun, och jag började nästan skratta när jag tänkte på hur bisarrt det var. Att två av dessa händer tillhörde min pappa gjorde nog inte situationen mindre bisarr.

Men tänk så konstiga saker vissa yrken sysslar med. Som att rota i folks munnar (eller hjärnor, eller underliv). Eller att stapla saker på varann med klet emellan (finns det murare längre?). Eller att köra andra människor runt i små plåtlådor. Eller att försöka tuta i folk att Karl den Tolfte är död.

De flesta yrken är egentligen rätt konstiga.

2 kommentarer:

enSam sa...

Det är nog därför jag sitter arbetslös nu. Jag är rädd för arbeten.

enSam sa...

Jo,just det. Det borde ha varit en glad gubbe bakom det där. :)