söndag 29 januari 2006

vad i filmer.

Allrakäraste syster tittade på filmen Hundtricket idag, och jag satt mig ner och skrattade åt skådespelarprestationerna en stund i slutet. Filmen är uppbyggd på samma tema som otaliga av Hollywoods high-school tonårsfilmer, nämligen ett vad: någon slår vad om att den ska få någon annan att bli kär i den, fast sen blir dom kära på riktigt och allt är frid och fröjd tills vadet uppdagas och den andra blir förbannad, en grandios gest utförs och alla lever lyckliga i alla sina dagar. Just i denhär filmen var det 2000 kronor som stod på spel. När jag ser sådana här filmer undrar jag alltid samma sak: varför säger inte personen åt 'offret' redan från början hur det står till? Typ: "Din kompis lovade mig 2000 spänn om jag lyckas få dig att bli kär inom två veckor. Vad säger du om att låtsas och få hälften av pengarna?" Klåpare.

2 kommentarer:

J sa...

om jag slår vad med någon om att han ska få dej att bli kär i honom å han i utbyte får 200 euro, så ska jag säjja till dej att INTE bli kär i honom så delar vi pengarna sen :P

delpheena sa...

hah, deal :D