lördag 7 januari 2006

tjuvlarm.

Idag när vi kom till villan stod det en bil utanför grinden. Eftersom vi hade tjuvar som bröt sig in där ifjol, var min första reaktion "Tjuvar! Tänk om vi tar dem på bar gärning! Coolt!" Jag memorerade tillochmed registernumret, utifall att.

När vi kom in i villan såg allt normalt ut, förstås. Men jag lade märke till att vi på spiselkransen numera har en väckarklocka i form av en katt (eller hund?), vilken väckte gamla minnen. Syster Yster och jag hade varsin sådan när vi var små, fast min opererade jag sedermera för att se vad som fanns inuti. Men systers klocka lever således och mår bra fortfarande och står i villan och visar tiden. Klockan är en såndär som trumpetar tudududutudududutududududutudu med alldeles gräslig volym tills man trycker på knappen och den glatt kläcker ur sig ett käckt "Good morning!" Den är nog det bästa tjuvlarmet man kunde ha.

3 kommentarer:

enSam sa...

Vems var bilen då?
Nån Lettisk bärplockare? =)

delpheena sa...

nä, jag tror inte att det finns några björnar där. det var, tråkigt nog, grannen.

enSam sa...

Haha, okej. =)