tisdag 17 januari 2006

mr bowmont är helad! ...nästan.

Igår fick jag ett vykort från Posten.* Där stod det "Hyvä asiakkaamme, Teille on saapunut lähetys... Olkaa hyvä ja soittakaa numeroon 020-- sopiaksemme jakeluajankohdasta..." Jag var tvungen att smälta det en hel dag innan jag kunde ringa och berätta att jag är hemma hela dagen, varsågod och leverera mitt paket, tack. Jag började på svenska, men det verkar som att alla på Posten är lika finska som en full jultomte i träningsdräkt, så jag fick allt slå om.

När gubben (det kan faktiskt ha varit julgubben, han hade i alla fall grått skägg) kom med paketet, kvitterade jag utan att stjäla hans penna som jag borde ha gjort (fast om det faktiskt var tomten så var det nog lika bra, trots allt). "Jee", tänkte Mr Bowmont när han hörde dörren slå igen. "Jag ska bli helad!"

Synd bara att biten inte passade.

Jag står nu alltså och väljer mellan tre olika handlingsförlopp:

  1. Jag skaffar mig en fil eller dylikt verktyg och börjar omdesigna den lilla plastbiten.
  2. Jag sätter mig ner och väntar på att min tekniske drömprins ska komma ridande på sin vita häst, kasta sig av ryggen (Mr Bowmonts hälsa är viktigare än hans egen) och göra underverk.
  3. Jag går till butiken och klagar litegranna till nästa gång jag är i hemstaden.

Nån som har en annan lösning?


* Jag har förstått att det hör till bloggetikett att alltid länka. Det kan ju hända att det finns nån som har något ärende till postens hemsida.

2 kommentarer:

enSam sa...

Haha! Men du glömde ju att länka till julgubben.

delpheena sa...

har julgubben en hemsida då?

(och då menar jag ju julgubben, inte nåt turistjihu)