torsdag 26 januari 2006

dagen i siffror.

  1. stycke väckningssamtal. Tips: om du vill bli på bra humör, ring och väck någon anskrämligt tidigt. Det är förvånansvärt uppiggande.
  2. stycken böcker har jag köpt. Eller fem, om man väljer att se det så. Harry Potter and the Chamber of Secrets (hur kommer det sig att jag alltid när jag har köpt en bok verkar ha köpt HP?) samt Works of the Brontë Sisters, alltså innefattande fyra verk. Och alla dessa härligheter för den totala summan av 6 euro. Lafkan är ett trevligt ställe. "Det du behöver, när du behöver det" - vad är det för reklamjingel? Nåja.
  3. nya ansökningsformulär har jag hämtat, efter rådgivning med människor som faktiskt förstår finska. Så nu är jag starkare än någonsin förr på gång att ansöka om korvaaminen av mina littvetstudier i min nya examen.
  4. av essäerna till modernsvenskprosauppgiften torde härmed vara klara.
  5. allergier har härmed konstaterats. Hund, katt, klibbal, björk och rajgräs. Om du känner på dig att du är någon av dessa, vik hädan.

Typ.

Inga kommentarer: