onsdag 11 januari 2006

strövtåg i det stilla vårregnet.

Nu har jag varit på en promenad bortåt fängelset till. Jag har för vana att alltid vinka* när jag går förbi där. Fast en gång såg jag en gubbe i ett fönster, då vågade jag inte.

Jag kände mej aningen skrattretande där jag plaskvåt halkade mig fram i motvinden. Men nu har jag i alla fall vetenskapligt bevisat att min vinterdräkt håller vatten förvånansvärt väl, medan vandringsskorna, som borde vara någorlunda vattentäta, håller förvånansvärt dåligt.
Och om Sam tror att han har blivit utmanad så måste jag ju bjuda lite motstånd i alla fall!

* Vinka, as in "hej hej!", inte som i vinka omkull. Fast med dagens väderlag var det nog större sannolikhet för den andra betydelsen.

4 kommentarer:

enSam sa...

Tror jag bara det?

delpheena sa...

det var inte meningen. fast nu har det nog utvecklats till det trots allt. så känn dig utmanad!

enSam sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
enSam sa...

Varför svarade jag i fel post?